LiFe.LaUGh.LoVe

 



Gratisan Musik

Wednesday, October 27, 2010

tiada lagi warna merah jambu..bermula pula dengan warna hijau..

assalamualaikum...

apa sebenarnya title aku nih yer. erm.. aduh, macam mana nak mula ceritanya. senang cam ni lah, merah jambu a.k.a pink.. banyak kisah aku dalam dunia pink. slogan aku "pink world" ha..ambk kau. mana tak nya terlalu fanatic dengan merah jambu tu, semua benda nak pink. pink, pink, pink! haha.. rimas kawan aku tengok, semuanya pink. dari sekolah sampailah tahun nih, stop sampai bulan 9 jer. haa.. knapa? nih nak cerita ni.. rilex2 lu~.. haha..

siapa2 yang mengenali aku, confirm memang tak boleh tak tegur, "semuanya pink??" .. haha.. fanaticlah katanya. masa sekolah, beg pink, pancil box, pink, motor pun pink. hayy0o.... penyakit ni bukan aku sorang yang kena. kakak aku pun, huh~ lebih kurang jer. haha.. memang penuhlah benda2 pink dalam bilik. kalau orang tanya lala mana, lala motor pink. wawa mne(kakak), wawa motor pink. yeahh! pink world! [gilerh arhh..haha] dah tamat sekolah pun, nak masuk kolej pulak, nak duduk hostel, hah! ambik kau..barang2 semuanya beli xde st0k warna laen. merah jambu tetap menjadi pilihan. aisehh... penyakit makin melarat. haa... dah masuk belajar, nak juga merasa guna laptop. haha... xyah lah tanya kaler apa kan, korang mesti dah tahu. hahah.. tak laen tak bukan lagi pink... hikhikhik!!

masa aku kenal si dia pun aku memang dah suka pink. erm.. masa tu, myspace memang top...~ haa.. pr0file tu aku letak dengan kaler...merah jambu~! owh yeah! hahaha...~ si dia tak suka kaler tuh. tapi, apa nak buat dah aku suka, dia turutkan aje. dia belikan shawl pink. [hakhak..tak menggila aku. dah la suka kaler tu, dia lak bagi..] haa.. memang gunakan dengan semangat la... haha... aku pun tak tahulah apa yang ada dalam warna merah jambu tu. bukan aku jer suka pink tu. budak2 zaman sekarang, memang majoritynye suka pink. jangan kata perempuan. lelaki pun. ish3... dashat betul penangan pink tuh kan. tapi, sweeeeeeeeeet ape! lelaki  pakai kaler tu ,kan.. tak semestinya dia mak nyah , kan3...~ dia pun manusia jugak. bialah dia nak suka kaler ape pun, kan3.. ngeh3!!

cpe xnk mt0 cm nih!!hahha... tp, mto aq xla cm nih... nih gempak habezz!!
kenangan merah jambu. motor.... ha? kenapa dengan motor? erm... motor dah hilang kena rompak! motor pink tu jugak dia nak. haishhh,tak paham. bukan scoot pun. motor biase jer. dah la roadtax pun tak ada, motor tu jugak dia nak kebasss..memang aku tak paham. tak apalah, benda dah hilang. nak buat macam mana kan.. rep0rt p0lis pn, tak ada apa2 berita pun. woishh..lau aku anak raja. memang polis cari sampai jumpa k0t. disebabkan aku ni rakyat biasa, maka dengan itu, abaikan sahaja. heh~ cam tu pulak. erm.. benda dah tak ada, tak ada rezki, nak buat mcam mana lagi. ekk.. tapi, memang sayanggggggg habes la kat motor tu. banyakkkk kenangan. tapi, ada hikmahnya k0t. bersabar je lah. erkk...

woah0o!!!
banyak sangat aku cerita kang, bosan jugak ek2.. haha.. xpew3..sekarang, pengakhiran sejarah merah jambu. sebenarnya, banyak kenangan. terlalu banyak. dan banyak sangat. sampai nak cerita pun tak cukup tidur aku kang. hahahaha.. s0, aku pendekkan cerita yer. pengakhiran warna tu, aku mansuhkan warna tu 21sept2010. erm... almaklumlah, walaupun banyak kenangan. tapi kenangan yang paling tak dapat mulakan, masa aku suka merah jambu tu, aku masih lagi bersama si dia. s0, sekarang berakhir sudah kisah kami, aku nak tamatkan juga apa yang aku suka. sebab, apa yang terinatkan, mesti bertambah2 kesedihan di haty. dia pun dapat melupakan aku, boleh hidup tanpa aku, s0, aku tak boleh mundur dan mengalah dalam hidup. aku kena teruskan dan maju kehadapan. semua perkra tu, sudah pun terjadi. kalau dia memang tercipta untuk aku, tak lari gunung di kejar. Allah Maha Besar. tiada perkara yang mustahil. :.)

hm.. sebab tu lah, kini aku tidak lagi dengan kaler merah jambu. kalau ada pun, kebetulan lah tu, ada warna tu je. ;D and, what the next issssss.... GREEN.. owh yeah!! GREEN DAY..~ hehe...~ kenapa aku pilih green? erm.. green is peaceful.. sedangkan kita stress pun, perlu memandang pokok dan dedaunan yang kehijauahan.. haaa..~ betapa hebatnya hijau. h0ho..hijau memang hebat. dalam al-Qur'an pun ada menyebutnya dan menjelaskan akan keadaan penghuni jannah ataupun segala yang ada disekelilingnya, berupa kenikmatan, suasana, kesenangan, ketenangan jiwa. Kita mendapati di dalam surat Al-Rahman:
متّكئين على رفرفٍ خضرٍ وعبقريٍ حسان (الرحمن: 76)
Mereka bertelekan (bertelekan: tiduran menyamping, tubuh lurus, dengan salah satu tangannya dilipat dan telapak tangannya menyangga kepala -pent) di atas bantal-bantal yang hijau dan permadani yang indah (QS. Al-Rahman: 76)
عاليهم ثياب سندسٍ خضر وإستبرق وخلوا أساور من فضّة وسقاهم ربّهم شرابا طهورا (الإنسان: 21)
Mereka mengenakan pakaian sutra halus yang hijau, dan sutra tebal, serta dipakaikan gelang dari perak kepada mereka. Dan Rabb mereka memberi minum mereka dengan minuman yang suci (Q.S. Al-Insan: 21)
subhanallah...... betapa damainya kehijauan itu...:)
ini sahajalah coretan untuk kali ini. selamat tinggal merah jambu.....~ hehe..

No comments:

Post a Comment