LiFe.LaUGh.LoVe

 



Gratisan Musik

Tuesday, October 12, 2010

LAngKAh bAru, SeMAngAT bAru DAn yAkin paDA yANg ESA...




hari ni dah aku dah presentation e-commerce. wah.. lega sungguh. mind mapping aku sungguh simple. mula2 nak buat yang agak2 laen dari yang lain. last2 terkena pulak musibah yang tak baik. s0, idea aku tertukar, tertukar.. haha.. last2, ni lah hasilnya. tak la cantik, tapi puas hatylah sebab ni presentation yang ke-2 dapat full mark untuk kedua2nya. Alhamdulillah.. diatas anugerah Allah, dalam creativity yang aku ada, aku dapat sumbangkan kat mind mapping e-commerce ni. kalau masa sekolah dulu, hias2 bilik pengawas. wah.. suka3..~ hehe.. Nasib baiklah siap kerjanya yang ni. mana tak nya duduk melayan perasaan melayan sangat masalah, jadi tak ada semangat nak buat. apa2 pun aku kena fikirkan, ini adalah tanggungjawab aku. jadi aku kena siapkan jugak. masalah,masalah jugak. tanggungjawab sebagai seorang pelajar aku tak boleh lupa. 

haa.. nanti aku dah habis belajar, dah lantaklahkan nak buat apa. di fikir2kan. memang dah tak lama nak habis belajar. yess.. nak kerja atau sambung belajar. erm. depend kat result aku. kalau baik, InsyaALLAH dapat la teruskan lagi. sambung balik cerita tadi yep..  peristiwa hari ni.. macam hal la. masa nak pergi kolej tadi,dah la aku presentation hari ni, boleh pulak bas SJ dengan bas METRO bergaduh sakan. aduh.. masa nak gerak dari rumah aku lak, driver bas mini dengan bas metro. adohai.. macam2..mesti ke hari ni. memang betul2 buat aku cuak. dah la dalam kepala owtak ni present6..~ dup dap dup dap. hehey.. tak sedap haty w0o.. erm.. aku buat tak tahu sudah. yang tak boley blah, bas SJ dengan bas METRO dok berlumba. huh?! aku suka.. sebab aku dah lambat. haha. jangan excident sudah la. Alhamdulillah, selamatlah tiba. makan2 nasi lemak apa semua pergilah masuk kelas. bersedia untuk pembentangan. makin begoncang satu badan aku.

bukan aku tak pernah present atau aku tak prepare. tapi, aku takut dengan lecturer aku tu. kang die tanya, aku tak dapat jawab, huh mampussss cikit la markah aku. lepas kawan aku present, tibalah group aku pulak untuk pembentangan. ay0oy0o..~ manyak cuak w0o.. haha.. wat tak tahu jer. dah berdiri dekat depan tak rasa nervous langsung. pelik2. dan alhamdulillah, aku dapat jawab soalan yg lecturer tanya kat aku. syukur3..~

ha.. mesti pelikkan aku boleh semangat dengan tiba2. mana taknya. siapa2lah yang ikuti kisah2 aku. mesti kata aku nih memang pelik. sebab dengan cara yang mendadak aku jadi semangat dengan tiba2. ha.. apa kes sebenarnya.? erm.. kesnya. aku dapat makian dari seseorang. hah, tak payahlah tanya siapa. erm.. makian tu memang cukup sempurna. mana taknya dari dulu sampailah sekarang. memang cukup mrvelousss makian itu. sebab, aku rasa aku bersembang dengan saudara kandungnya. bukan aku ada kaitkan dengan siapa2. alamak..dia yang tiba2 maki2 aku. aikk.. memang ada salah aku dengan dia. tapi, apa yang berlaku semalam, tak ada sikit hal yang berkaitkan dengan kitorang. dia cakap aku cakap nak berlagak baik. dan aku tak payah nak bandingkan antara aku dengan orang lain. ek.. terkejut jugalah apa yang dia cakap. erm..tak apalah. aku halalkan sahaja apa yang dia cakap. janji benda tu memang aku tak ada kaitkan antara kisah aku ke, kisah dia ke, atau kisah sesiapa. dia dah salah faham. dan now, dia suruh saudara kandungnya tu, putus berhubung dengan aku. alamak.. sampai tahap itu dia buat.

erm.. tak apalah, kita ikutkan sahaja kehendak dia. biar dia buat sampai dia puas. kita memang tak dapat puaskan haty sesiapa melainkan diri dia sendiri yang akan terasa dia puas haty. kalau dia selesaikan masalah dengan makin dan cacian, just go ahead. apa yang aku nak cakap aku tak benci sesiapa pun. termasuk seseorang tu, walau apa pun dia. aku manusia biasa, aku tak sempurna. buat apa kita nak membenci sesama manusia kalau kita sendiri tak sempurna. erm..apa2 je lah. kisah kitorang dah berakhir secara rasminya 11oct2010. semua sekali.. cukup2 je 2tahun. biarkan ia terus berlalu.... apa yang dia buat aku harap dah tak ada yang dibangkitkan lagi. sebab, dah tamat segalanya. thanks.. atas cacian itu, aku mula bangkit ,nekad dan semakin bersemangat untuk terus hidup. sama ada dengan kawan dan keluarga aku. Alhamdulillah.. 

apa yang terjadi 11oct2010 adalah perkara yang akan mematangkan aku. betullah orang kata, semua apa yang berlaku ada hikmah. sekarang aku dapat terima dengan haty yang terbuka dan ikhlas. semua manusia boleh berubah. kalau seseorang itu jahat, tak semstinya selamanya dia akan jahat.  dia akan diberikan 1 pengajaran dan dugaan yang sukar untuk dia memikul, masa itulah dia akan merasakan bahawa, sampai bila dia akan terus begitu. lalu,  dia akan mula akan berubah jadi baik. eh2, bukan berubah jadi baik, tapi, dia cuba buat yang terbaik . maka, kita kenalah dekatkan diri kita dengan Allah, supaya kita sentiasa dekat kepadaNYA, supaya kita mengadu kepadaNYA, dan supaya kita menyembah hanya kepada yang Maha Esa.  InsyaALLAh. sebab, apa2 yang berlaku, kita tetap kembali kepadaNYA. kan3..~ 

alahai... jadual aku.......
jadual aku padat habis dengan mid term , kuiz dan exam. 14oct- mid term e-commerce, 16oct- quiz CCNA3, 21oct- quiz information system, pastuh, sama ada 24 atau 28hb ada quiz-2 untuk e-commerce.. 5nov start cuti sampai la 21nov. lama tu Ya Rabbi.. apa aku nak buat cuti lama2 macam tu. haha.. study la.. 22hb aku dah start final exam. yeaahhh~ perjuangan dan peperangan yan paling akhir sekali. lepas tu, aku boleh fokuskan kat final project jep. haa.. pastuh, yeheyy! bebas dari gelaran student bostenweb college. semua akan bawa hala masing2. 

haa.. itu sahaja untuk hari ini. penat sangat dah ni menulis. ngantuk pun ye jugak.. hehe.. 2.48 A.M / 12oct2010..


No comments:

Post a Comment