LiFe.LaUGh.LoVe

 



Gratisan Musik

Monday, October 18, 2010

assalamualaikum..
apa yang aku nak ceritakan ni. dalam kepala aku, hanya aku ingin ceritakan tentang DIA. arghh... cukuplah apa yang aku alami ni..tak apalah, aku akan bercerita tentang dia lagi kali ni. tentang perasaan aku. hari ni, aku dapat tahu sesuatu. erm.. sesuatu yang amat dan teramatlah perit aku rasa. pekara ni aku alami masa aku dengan si dia lagi. cuma, aku takut nak beritahu dia. aku takut dia marah. kalaulah  benar apa yang aku rasakan, dan betul apa yang aku fikirkan. Ya Allah.. macam mana aku nak alaminya.

kalau betul lah apa yang aku fikirkan. hm.. maknanya, apa yang aku rasakan selama bersama dengan dia, sememangnya benar.., Allah benar2 berikan aku petunjuk. sekarang aku tunggu masa je yang menentukan segalanya. tapi, aku tak tahu macam mana keadaan aku bila terima berita yang aku fikir2kan tu. hm.. walaupun mulut aku berkata TAK APA. haty aku.. 1001 keretakkan. kenapalah aku boleh abaikan kesilapan dia, dan dia tak boleh. dia kuat... kuat hatynya meninggalkan aku, kerana peritiwa itu.

kalaulah aku boleh jadi sekuat dia. dia boleh lupakan segalanya tentang aku, kecuali keburukkan aku, kejahatan aku, kezaliman aku. dengan perkara tu, dia benar2 tawar haty. hm.. dia boleh lupakan aku. kalaulah aku boleh jadi sekuat dia. walaupun aku cuba, aku cuba ingat perkara2 yang dia buat kat aku. tapi, aku tetap tak dapat mengambilnya untuk melupakan seseorang yang aku sayang. kenapa aku macam ni. aku nak jadi macam dia. tapi, aku tak dapat jadi macam dia. mungkinkah dia dah ada  pengganti yang jauh lebih baik dan dapat membahagiakan dia berbanding aku. hm.. itu sudah semestinya. aku doakan dia, walaupun haty aku sebak dan hiba.

aku ingat lagi.. last aku bergelar kekasih haty dia dapat berjumpa dia semasa dia nak balik melaka. aku selalu hantar dia kat tol bukit beruntung, dan berhenti 1 mid point yang kitorang selalu berhenti dan bersalaman dan aku mengucapkan selamat jalan, hati2 bawak motor. kalau boleh, aku nak hantar dia sampai melaka. dia tak bagi. dia risaukan aku. aku minta kat dia, aku nak hantar dia kat sungai buloh, pun dia tak bagi. dia risaukan aku. "terima kasih awk...".  aku ingat lagi.. ayat yang terakhir aku dengan dia kat simpang tol tu... "awak, awk jangan tinggalkan saya, ta0o.." [sdihnya awk nak pergi..saya sdih mase awk dh gerak, sebab saya bnyak salah kat awk..saya memang perlukan awak. tapi..] dan, aku ingat lagi.. dia balas.. "saya takkan tinggalkan awak, sayang. saya cintakan awak.." [awak.... awak dah tinggalkan saya.. ] hm.. :..) harap dia bahagia dengan keputusan tu..

yang mengingatimu dan takkan melupakanmu...:
=aisya=

No comments:

Post a Comment