LiFe.LaUGh.LoVe

 



Gratisan Musik

Monday, February 21, 2011

saya cemburukan wanita itu.

dari hari ke hari.. hampir 6bulan dia telah pergi. pergi selama dalam hidup ku. apalah ang ku nantikan lagi. dia pun dah melupakan segalanya. aku hanya mampu meratap duka. aku cuba menghubunginya. namun aku gagal, apa yangaku usahakan, tiada tindak balas dari dia. sedih dengan apa yang aku lalui. apa lagi aku nantikan dari dia. aku rasa cukup setakat ini. aku cukup makan dalam dengan kata-katanya. hanya aku yang menanggung. bila aku terkenangkan kata-katanya, sudah pasti dapat mengalirkan air mata aku berbaldi-baldi. aku tak tahu kenapa aku terlalu menyanginya. sekarang, aku kena hilangkan perasaan itu. seperti mana dia telah lupakan aku dan segala kenangan antara kami.

aku rindukan dia. aku lihat dia dari jauh dan jauh sekali. aku nampak kebahagiaan dia mula bersinar. mungkin itu yang dia impikan selama ini. kini, aku terpaksa senyum dalam tangisan. wanita yang aku cemburukan, seperti dia ingin menarik perhatian wanita itu supaya lembutkan hati untuk terima dia. bagi aku, betuah sungguh perempuan tu. sebab dia sayangkan perempuan tu. aku, hiba pun ada, cemburu pun ada. hm. mungkin itu j0d0h dia. aku doakan yang terbaek untuk dia. aku pun dah terbedaya melakukan apa-apa lagi.

kenangan yang terpaksa aku lupakan. aku terpaksa padamkan. walaupun hati aku, ada dia. apa pun, aku yakin wanita itu dapat berikan kebahagiaan kelak kat dia. semoga. bertuahnya dia bertuahnya wanita itu. kalaulah mereka ditakdirkan bersama. macam manalah perasaan aku masa tu kan. mungkin aku menangis. dan terus menangis. tapi, apa yang aku dapat. jika itu kebahagian dia, aku kena turut bahagia,kerana kau kesayaganku.

terlalu ingin hati aku mengatakan yang aku sanggup menunggu dirinya. tapi, aku tak boleh teruskan dengan ikut kata hati. aku takut apa yang katakan mendatangkan sesuatu yang buruk. jadi, aku kena biarkan berlalu. aku sibukkan diriku membaca n0vel. baca novel pun, lagilah buat aku sedih. aduh..menjiwai watak pun, susah jugak. kalah teng0k filem . aduhh.. apa pun, aku buat buku paling setia dengan aku.

bercinta? dilain hari? mungkin ke perasaan cinta aku hadir seperti aku cintakan si dia pada cinta pertamaku? apa pun, semua itu takdir. cinta itu datang dan pergi dengan sekelip mata jika dia bukan ditakdirkan untuk kita didunia dan diakhirat... :'(

No comments:

Post a Comment