LiFe.LaUGh.LoVe

 



Gratisan Musik

Saturday, January 1, 2011

10.09: 1/1/2011

aku tak paham. kenapa aku buat keputusan, pasti akan mengundang bahaya. antaranya, akan orang lain akan sakit hati. hm.. kali ni aku nekad dengan keputusan aku. aku bukan putus sahabat dengan dia. cuma aku nak berjauhan dan jarakkan sikit antara aku dengan seseorang tu. sebab, hati aku. erm.. aku rapat dengan dia, aku anggap dia kawan. aku tak nak sakitkan hati siapa2 lagi. bialah aku menanggungnya sendiri.. pasal kawan aku. hm.. sebelum2 ni, aku penah rapat dengan dia, tapi last2 ada 1 pergaduhan yang amat besar. dan dia kata aku memberi dia harapan. dan, aku yang silap buat keputusan nak putus kawan dengan seseorang tu. tapi, aku berfikir panjang. aku tahu, memutuskan silaturrahim adalah satu dosa yang besar. aku meminta maaf terhadapnya. dia pun memaafkan aku. masa 2, aku dalam keadaan angin tak baek dan marah. biasalah, kalau tengah marah, apa pun boleh jadi..

sekarang.. aku buat keputusan, aku nak jauhkan diri aku dengan dia. bukan bermakna aku tak nak kawan dia. lagipun, cukup sekali dia kata aku beri harapan kat dia. sebenarnya, dia baek, dan aku layan baek2 kat dia. yelah, tak kan lah kita nak layan tak baek kan. hm.. tapi, aku rasa, dia yang salah faham. sampai, layanan baik aku, aku memberi harapan, bukan memberi peluang. aku tak nak perkara macam nih berlaku lagi. aku takut nak lalui semuanya. aku tak kesahlah apa yang dia nak fikirkan tentang aku, untuk pengetahuan dia, aku memang tak pernah baek. aku jahat. aku memang tak layak untuk kau. hm.

apa yang aku buat sekarang, dia mula memandai menyampaikan berita kat kawan2 dia. hm.. tensionnya aku macam nih. tak apalah, nih mungkin risiko yang aku harus lalui.. aku harap dia dapat gurl yang baek macam dia. aku hanya anggap dia sebagai kawan, kerana hati aku masih ada Mr.A... aku rasa, cukuplah setakat ni atas apa yang dia usahakan. aku, tak boleh anggap lebih dari tu. dan, apa yang dia nak sampaikan kat kawan2 dia, tentang keburukkan aku, tentang kejahatan aku, silakan lah. aku memang jahat. pastinya Mr.A tersenyum dengan keadaan aku sekarang. sebab penderitaan saya yang awak harapkan.kerana, saya dah buat awak kecewa. apa pun, "penderitaan yang saya lalui ini, untuk awak"..-penderitaan saya adalah kebahagiaan awk..- dan, seseorang 2, sampaikanlah apa2 yang nak d sampaikan kat kawan2, sampai aku di hina..tak apalah, mungkin ini adalah lumrah hidup aku yang harus aku lalui. harap dia bahagia jugak, dan berpuas hati apa yang dia sampaikan. berikanlah cinta itu kepada orang laen. aku, tak dapat terimanya.
aku berkawan dengan ikhlas.

orang tak suka kat aku, tak kesahlah. aku sentiasa halalkan apa2 yang berlaku dsebalik tabir diri aku. itu semua perkara yang tak boleh dipaksa. kini, aku lebih sanggup bersendirian. kerana, hanya kita perlu jaga hati sendiri. apa yang kita buat, tak akan memudaratkan orang lain. segala2nya sendiri. aku harus lalui dengan tabah. dari sudut pandangan fizikalnya, tentulah aku keseorangan. namun, aku masih ada yang menemani. Allah yang Esa. jika aku mengadu padanya, sudah pasti hanya Dia sahaja yang tahu dan tak akan sampai kat orang laen.hanya Allah yang dapat membantu aku dalam apa jua masalah. Buku, memotivasikan diri melalui buku. Buku adalah yang paling setia dengan kita, walau kita sedih, buku tak pernah jemu dengan kita. kesemua ini adalah takdir. aku tak boleh kesal, aku tak boleh mengeluh. takdir memang telah menentukan segalanya. jika aku menyalahkan takdir, seumpama aku menyalahkan ketentuan Allah. sedangkan, aku tahu, Allah pasti sediakan yang terbaek untuk hambanya..

haty yang terbuku: aiesyah
10.42: 1/1/2011

No comments:

Post a Comment