LiFe.LaUGh.LoVe

 



Gratisan Musik

Wednesday, March 20, 2013

::selepas 5 bulan berkahwin::

Assalamualaikum..
Alhamdulillah,dapat teruskan menulis di blog. Mana tak nya, aku mati kutu tak ada notebook. Macam mana nak update blog.

Sambil relax2..aku nak jugak cari idea,macam mana aku nak update blog. Tanya en. Google.. Haa... Gotcha!

Alkisahnya.... Aku baru tahu,kat google play tu ada app blogger. Cehh.. Tahu hari tu,awal2 lagi aku download. Haha. Yahooo...

Hm..berbalik pada tajuk.. Sekarang dah 5 bulan aku berkahwin. So,macam mana life aku? Erm.. Setakat ni ok la..

Sekarang tinggal rumah mak mertua (MM). Erm,perkara biasa yang dialami oleh wanita yang sama keadaan dengan aku. Ye la, rumah MM.. So, semua perkara jadi terbatas. Tak pa lah, ikut cakap suami. Huhu.

Duduk rumah MM? Mana nenek? Ahmad? Hm.. Nenek dah duduk di kampung bersama anaknya.. Ahmad pula, dah pergi sekolah pondok. Rindunya pada mereka.

Aku duduk shah alam ni sambil2 cari kerja. Hm.. Suami galakkan berkerja.

And! Good news, i'm pregnant! I am mommy to be.. Huhu..alhamdulillah.. 18 weeks now. Aku gembira sangat. Plus, aku dah dapat rasakan baby tu bergerak2 dalam perut. Oh,anak ummi.. Ummi sayang kamu. Kamu lah permata jantung hati ummi. Hihi..

Sesiapa yang baru pertama kali alami pun, pasti seronok seperti aku rasakan kini.  Sepanjang 18 minggu ni, aku tak adalah alami morning sickness terok sgt.. Muntah2 pn, time waktu magrib. Tu pun, sminggu je. Lepas tu,ok dah. Dan, aku kurang selera makan selama 3bulan aku pregnant. Tak nak benda yang berlemak2, nasi, goreng2.. Apa yang aku nak, western! Wah.. Meriah! Tapi, aku tak layan sangat. Ye la, makanan western bukan murah!! Mahal tok!! Haha.. So, tahan je la. Mengucap banyak2..

Harapnya ank umi ni nanti, jadi anak yang baik,soleh solehah,cemerlang dunia dan akhirat.. Dan,moga anak umi bukan seorang anak yang nakal,degil dan pemalas. Umi selalu doakan untuk anak umi. InsyaAllah.

Setakat ni sahaja coretan aku kali ni. Nanti aku update lagi, sebagai seorang isteri dan ibu. Daa.. Salam...

No comments:

Post a Comment